Seiskojen kanssa olemme tutustuneet taruhahmojen jälkeen aboriginaalien taiteeseen ja tehneet omia guassimaalauksiamme havaintojemme perusteella. 7C -luokka ideoi aivan omaa projektiansa, jota muut luokat eivät tee. Kyseessä on video ja projekti lähtee pyörimään, kunhan saamme kuvauskaluston priimakuntoon.
Kasien kanssa olemme siirtyneet tekemään mainosjulistetta. Mainoksen perustana on jokin tunnettu sanonta ja kyseessä täytyy olla tuote, jolla on jotain ylimaallisia vaikutuksia. Tähän mennessä on tullut niin ajanpysäyttäjäradiota, superkasvunestettä kasveille ja röntgen-säde -piilolinssejä.
Yhdeksännen luokan kanssa aloimme tehdä maalausta tai värillistä piirustusta Queenin Bohemian Rhapsodyn pohjalta. Kuuntelimme yhdessä laulun pariin kertaan (sillä luokassa oli monta, joka ei ollut IKINÄ kuullut kyseistä mestariteosta) ja sen jälkeen oppilaat alkoivat miettiä, mitä ajatuksia, tunteita ja ideoita musiikki toi heidän mieliinsä.
Lukion "Nykytaiteen työpajassa" olemme siirtymässä pikkuhiljaa tehtävään nro. 2, jossa kahdessa vaihtoehtoisessa tehtävässä pohditaan oikeiden postmodernististen taiteilijoiden tapaan länsimaisen kuvataiteen konventioita ja suoranaisia kliseitä. Tekniikat vaihtelevat kolmiulotteisesta kollaasista maalaukseen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
0 kommenttia:
Lähetä kommentti