Seitsemännet luokat aloittavat valöörin ihmeelliseen maailmaan tutustumisensa omien kenkiensä mallipiirustuksella. Ensin olemme tehneet luonnokset omista kengistä, jonka jälkeen oppilaat ovat saaneet A3-paperin, jolle tehdä lopullinen työ. Kehitystä on tapahtunut huimasti useimpien oppilaiden kohdalla; enää ei synny kaksiulotteisia viivapiirustuksia niin monta.
Kahdeksannen luokan kuvaviestintä jatkaa antimainosten parissa puurtamista.
Yhdeksännen luokan pitkä kuvataide alkoi ennen TET-jaksoa tutustua surrealismiin frottage-nimisen tekniikan avulla. Hieman vapaammassa tehtävässä oli tavoitteena luoda mielikuvitushahmo käyttämällä luokkahuoneen tekstuureja ja kynä/paperi/hankaus -tekniikkaa hyväkseen.
Lukion KU3-kurssi lopetti urakkansa paperimassalumiukkoihin sekä leikkimieliseen paperitalokilpailuun, jonka taso oli kova. Voittajiksi kuitenkin taistelivat Katri ja Sasa ja ansaitsivat herkulliset palkintonsa.
Lukion nykytaiteen työpajakin loppui viimeiseen tehtävään, jossa tavoitteena oli miettiä faktan ja fiktion rajoja joko oman sukutarinan kautta taikka tekemällä fiktiivinen omakuvatriptyykki.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
0 kommenttia:
Lähetä kommentti