Seiskojen kanssa olemme lähteneet pohtimaan kuvallisesti, mitä he haluavat tulevaisuudeltaan tehtävässä "10 vuotta". Siinä toisessa A3-työssä iloisilla väreillä pohditaan, millaiseksi kuvittelee ihannetulevaisuutensa. Toinen A3-työ puolestaan tehdään surullisilla väreillä ja siinä oppilaat piirtävät tulevaisuutensa kauhukuvan.
Kasien kanssa tehdään tulevaisuuden kaupungin jälkeen esineteatteria. Muinaisen pääsykoetehtävän mukaisesti oppilaat piirtävät teatterikohtauksen, mutta niin että roolihahmoina onkin eläviä esineitä. Alku lähti ainakin hyvin mielenkiintoisesti liikkeelle.
Osa kaseista puolestaan valmistautuu tekemään juhlasaliin "Muuttolintu"-teemaista suurkokonaisuutta. Kokonaisuus rakentuu 2,5 metriä korkeista, pop-taidemaisista guassimaalauksista sekä siluettimaisista linnuista.
Yhdeksännet luokat alkavat pikkuhiljaa saada Queenin Bohemian Rhapsodyn pohjalta tehdyt työt valmiiksi ja he alkavat tarkastella arvoperspektiiviä modernilla tavalla. Heidän tehtävänään onkin valita jokin aikakauslehtikuva ja pohtia kuvan ihmisten ääneen lausumatonta "arvojärjestystä". Egyptin taiteen esimerkin kautta he sitten tekevät akvarellin tästä kuvasta käyttäen arvoperspektiiviä.
Lukion nykytaiteen työpaja puolestaan tekee vielä hetken moninaisia tehtäviään ennen 9.5 tapahtuvaa Kiasma-matkaa.
Lukion ykkösten kakkoskurssilla aletaan pikkuhiljaa päästä suunnittelemaan Kellokoskelle omaa pilvenpiirtäjää.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommenttia:
:) Antin idea on ehkä päässyt opetukseen mukaan?
Lähetä kommentti